Ardeche

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På lördagsmorgonen så åkte jag, Elodie, hennes pojkvän och hans föräldrar till regionen Ardeche, beläget mittemellan Aix och Lyon. Jag bodde ju där ett år innan så var lite konstigt att vara tillbaka i området. Sedan kändes allt lite konstigt i och med att att jag var där när Elodies svärföräldrar för första gången skulle hem till hennes föräldrar. 
 
Hur som helst så hade jag det bra hos Elodie och hennes familj. De är så fantastiskt omtänksamma och tar verkligen hand om mig. Behövde lite det. 
På lördagen åkte vi efter en riktig redig fransk middag på utflykt till en gammal by som heter Balazuc. Den ligger jättefint belägen bland klippor längs en flod! 
 
På kvällen åt vi åter igen en typisk fransk middag med charkuteri, ost, vin och champagne. Själv var jag riktigt sliten efter alla sociala ansträngningar, på franska dessutom. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odyssey.blogg.se

Odyssey = äventyrlig färd Äventyrlig färd = Le Teil 1 år Le Teil 1 år = Odyssey

RSS 2.0