Första skoldagen

Hej hej! 

Idag hade jag första skoldagen på sciences po! Var inte en riktig skoldag egentligen för nu har jag under två veckor introdagar med fokus att förbättra franskan. Hur som helst så var jag så nervös idag innan skolan men samtidigt blir allt mycket lättare eftersom jag har Nassim här. Idag följde han mig till skolan så allt kändes ändå relativt bra!

Sammanfattningsvis så tycker jag ändå att dagen har gått rätt bra. Gjorde ett riktigt tufft franskatest som inte alls gick så bra (pga tidspress) men känner att jag har en okej franskanivå i jämförelse med de andra, speciellt när det kommer till franskt uttal. Idag hade vi även en slags föreläsning om lite allt möjligt, såsom fransk politik och olika teoretikers syn på staten. Var skönt för kände att jag hängde med bra och att nivån var lagom innehållsmässigt! Något som inte var lila skönt var att lektionen varade i tre timmar, utan någon rast!!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odyssey.blogg.se

Odyssey = äventyrlig färd Äventyrlig färd = Le Teil 1 år Le Teil 1 år = Odyssey

RSS 2.0